31 Ocak 2007

Tanrı'nın Varlığına Dair Argümanlar

Biraz mizah , ama o kadarda sayılmaz :)
1.Transandantal argüman
(1) Tanrı vardır.
(2) Tanrı varsa, akıl da varolmalıdır.
(3) Akıl vardır.
(4) Demek ki, Tanrı vardır.

2. Kozmolojik argüman
(1) Ben eğer bir şeyin sebebi olmalıdır diyorsam, o şeyin sebebi vardır.
(2) Evrenin bir sebebi olmalıdır diyorum.
(3) Demek ki evrenin sebebi vardır.
(4) Demek ki Tanrı vardır.

3. Ontolojik argüman
(1) Tanrı’yı X olarak tanımlıyorum.
(2) X'i tahayyül edebildiğime göre, X varolmalıdır.
(3) Demek ki, Tanrı vardır.

4. Ontolojik argüman
(1) Tanrı vardır.
(2) Tanrı varolduğundan, mükemmel olmalıdır.
(3) Mükemmel olan, varolmalıdır.
(4) Demek ki, Tanrı vardır.

5. Model ontolojik argüman
(1) Tanrı vardır.
(2) Tanrı’nın varolması ya gerekli, ya da gereksizdir.
(3) Tanrı gereksiz değildir, demek ki gerekli olmalıdır.
(4) Demek ki Tanrı vardır.

6. Teolojik argüman
(1) Şu ağaca bak. Güzel değil mi?
(2) Demek ki Tanrı vardır.

7. Mucizelerden argüman
(1) Halam kanserden ölecekti,
(2) Ölmedi,
(3) Demek ki Tanrı vardır.

8. Ahlaksal argüman
(1) Tanınmış bir ateist olan X kişisi, bizlere göre daha düşük ahlaklıdır.
(2) Demek ki Tanrı vardır.

9. Ahlaksal argüman
(1) Ben eskiden küfür eden, sigara ve alkol içen, kumar oynayan, çocuklara sarkıntılık eden, hırsızlık yapan, adam öldüren, yatağını ıslatan, rezil biriydim.
(2) Dindar olduktan sonra tüm bunlar değişti.
(3) Demek ki Tanrı vardır.

10. "Yaratılış"tan argüman
(1) Eğer evrim yanlışsa, yaratılış doğrudur, ve demek ki Tanrı vardır.
(2) Ben evrimi anlayabilecek zihinsel kapasiteden yoksun olduğum için; ayrıca evrimi kabul etmek beni rahatsız edeceği için, evrim doğru olamaz.
(3) Demek ki Tanrı vardır.

11. "Korku"dan argüman
(1) Eğer Tanrı yoksa, hepimiz öleceğiz.
(2) Demek ki Tanrı vardır.

12. Kutsal kitaptan argüman
(1) Kutsal kitaptan alıntı bir ayet.
(2) Kutsal kitaptan alıntı bir başka ayet.
(3) Demek ki Tanrı vardır.

13. "Zeka"dan argüman
(1) Bakın, bütün her şeyi siz salak ateistlere açıklamamın bir anlamı yok, sizin anlayamayacağınız kadar karmaşık bu konular. Beğenseniz de beğenmeseniz de Tanrı vardır.
(2) Demek ki Tanrı vardır.

14. "Zekasızlık"tan argüman
(1) Pekala, sizin kadar zeki ve bilgili olduğumu iddia etmeyeceğim, belli ki çok kitap okumuşsunuz. Fakat ben de kutsal kitabı okurum ve söyleyebileceğiniz hiçbir şey beni Tanrı’nın olmadığına ikna edemez. Ben Tanrı’yı içimde hissederim ve eğer onun hayatınıza girmesine izin verirseniz, siz de hissedebilirsiniz.
(2) Demek ki Tanrı vardır.

15. "İnanç”tan argüman
(1) Eğer Tanrı varsa, ona inanmalıyım.
(2) Tanrı’ya inanıyorum.
(3) Demek ki Tanrı vardır.

16. Gözdağı verme yoluyla argüman
(1) Şu ateşi görüyor musun?
(2) Demek ki Tanrı vardır.

17. Ebeveynsel argüman
(1) Annem ve babam bana Tanrı’nın varolduğunu söyledi.
(2) Demek ki Tanrı vardır.

18. Sayılardan argüman
(1) Milyonlarca insan Tanrı’ya inanır.
(2) Tümü yanılıyor olamaz, değil mi?
(3) Demek ki Tanrı vardır.

19. Absürdlükten argüman
(1) Maranathra !
(2) Demek ki Tanrı vardır.

20. "Ekonomi"den argüman
(1) Tanrı vardır, sizi pislikler!
(2) Demek ki Tanrı vardır.

Hiç yorum yok: